بچه ها امروز با یک ترفند خیلی خوب و کاربردی با شما هستیم. حتما برای شما هم پیش اومده که رمز ادمین سایت رو فراموش کردید. یک روش اینه که شما از طریق دیتابیس کاربر ادمین رو پیدا کنید و رمز کاربر رو تغییر بدید که این روش دردسرهای خودش رو داره.

در این آموزش می تونید یک روش دیگه که اضافه کردن یک کد به فایل functions.php اضافه کنید.

این مقاله رو بخونید: تغییر رمز کاربر ادمین از طریق دیتابیس

برای اینکه بتونید از این ترفند استفاده کنید اول باید از طریق FTP به فایلهای سایت خودتون دسترسی پیدا کنید و وارد مسیر زیر بشین

public_html\wp-admin\themes\"your theme"\functions.php

خب در این مسیر می تونید فایل functions.php رو پیدا کنید و بعد از باز کردن فایل به صورت ویرایش کد زیر رو به انتهای فایل اضافه کنید.

function wpb_admin_account(){
$user = 'Username';
$pass = 'Password';
$email = 'email@domain.com';
if ( !username_exists( $user )  && !email_exists( $email ) ) {
$user_id = wp_create_user( $user, $pass, $email );
$user = new WP_User( $user_id );
$user->set_role( 'administrator' );
} }
add_action('init','wpb_admin_account');

این کد برای شما چکار میکنه ؟

این کد در خط if ابتدا چک میکنه که نام کاربری که شما انتخاب کردید و ایمیلی که میخواهید با اون اکانت جدید ایجاد کنید وجود داره یا نه. اگه وجود داست که هیچی کاری برای شما انجام نمیده و اگه وجود نداشت یک اکانت جدید ایجاد میکنه و دسترسی اون رو administrator تنظیم میکنه.

پس دقت کنید که شما دارید یک کاربر جدید با نقش مدیر کل می سازید و باید اطلاعاتی رو در متغیرهای user,pass,email که قبلا در سایت وارد نکرده باشید.

خب برای ایجاد اکانت در این کد کافی به جای user اسم کاربری که میخواهید ایجاد بشه رو قرار بدید و در متغییر pass رمزی که میخواهید قرار بدید و ایمیلی که میخواهید با اون ایمیل اکانت جدید بسازید رو ایجاد کنید.

بعد از ذخیره کردن این فایل، کافی یک بار سایت خودتون رو در مرورگر مشاهده کنید و بعد به صفحه ورود سایتتون وارد بشید و با نام کاربری جدیدی که ساختید به سایت وارد بشین

نکته مهم: بعد از اینکه کاربر رو ایجاد کردید و وارد سایتتون شدید حتما این کد رو از فایل Functions.php حذف کنید.